In English Auf Deutsch

Vaikuttava kirjallisuus pitää kakkosia otteessaan

Tässä viikossa on historiallisuutta. Vuonna 2019 aloittaneet opiskelijat ovat pian kokelaita, jotka jäävät tämän viikon jälkeen lukulomalle valmistautumaan 15.3. alkaviin kevään ylioppilaskirjoituksiin. Tällä viikolla he viettävät viimeistä kurssin päättöviikkoaan ja osallistuvat eri aineiden preliminääreihin.

Tämä ikäluokka on suorittanut lukio-opintonsa poikkeuksellisessa tilanteessa. Pandemia tulee värittämään heidän muistojaan lukioajasta siitäkin huolimatta, että lukiossamme on selvitty hyvin tässä uudessa tilanteessa. Sinnikyyttä ja oivallusta teidän lukulomallenne!

Nämäkin kirjat löytyvät vaikuttavien kirjojen listalta!

Tällä viikolla vuotta nuoremmat pitävät kirjapaneelit, joissa he keskustelevat lukemistaan vaikuttavista kirjoista. Olen jo nyt kuullut, että jotkut opiskelijat ovat onnistuneet valitsemaan kirjalistalta niin mielenkiintoisen kirjan, että sen lukeminen on herättänyt lukuinnon seuraavaankin kirjaan. Näin kirja voi olla vaikuttava monella tavalla. Lukuinto syntyy, kun lukija saa käteensä itselleen sopivan kirjan.

Menestystä ja oppimisen iloa päättöviikkoon!