In English Auf Deutsch

Vanhempainillat

Ylöjärven lukiossa järjestetään vuosittain kaksi isompaa vanhempainiltaa, joihin huoltajien toivotaan osallistuvan.  On tärkeää, että huoltaja on selvillä lukion käytänteistä ja nuoren koulunkäyntiin liittyvistä ajankohtaisista asioista. Vanhempainillassa huoltaja tapaa myös ryhmänohjaajan. Kun on tavattu kasvokkain, helpottuu yhteydenpitokin entisestään!

Koko koulun vanhempainilta pidetään aina syksyisin ensimmäisen ja toisen jakson taitteessa. Ilta aloitetaan yhteisellä tilaisuudella, jossa koulun henkilökunta esittäytyy ja rehtori kertoo lukuvuoden ajankohtaisista asioista. Tämän jälkeen ensimmäisen ja toisen vuosikurssin opiskelijoiden huoltajat siirtyvät ryhmänohjaajiensa johdolla luokkiin. Luokissa käsitellään kunkin vuosikurssin osalta tärkeimpiä lukion käymiseen liittyviä asioita. Abiturienttien huoltajat käyvät läpi jatkokoulutukseen hakeutumiseen ja lukion jälkeiseen elämään liittyviä asioita opinto-ohjaajien johdolla.

Kakkosten huoltajien yo-info pidetään keväällä ennen syksyn kirjoituksiin ilmoittautumista. Tässä tilaisuudessa rehtori käy läpi ylioppilaskirjoituksiin liittyvät tärkeimmät asiat, jotka huoltajien on hyvä tietää.

Ryhmäkohtaisia vanhempainiltoja järjestetään tarvittaessa.

Lukuvuoden 23-24 vanhempainiltojen ajankohdat: